lördag, november 08, 2008

Diplomerad

Idag har jag åkt till Lund tur och retur för att närvara vid diplomceremonin för oss nyblivna bibliotekarier. Det var högtidligt och pampigt med tal, blåskvintett och utdelning av diplom. Jag kände dock inte att det angick mig, på något sätt. Jag jobbar med det jag jobbade med innan jag började plugga igen. Jag är långt ifrån biblioteksvärlden. Jag har inte jobbat ens en timme på ett bibliotek, varken under eller efter utbildningen. Värt.

Höjdpunkten med resan var dock att sitta i J:s kök och umgås med henne, hennes kille, deras bebis, Y och min uppsatskompanjon E samt att dricka öl med den sistnämnda och hennes kille och mamma efter ceremonin. Good times.

Hela resan dit och hem lyssnade jag oavbrutet på den fantastiska bland-cd jag fick av en kollega i veckan efter att ha kört mitt vanliga gnäll om att jag aldrig lyssnar på någon ny, bra musik. Jag föll handlöst för Heart Translation med Art of Fighting. Åh, jag har längtat efter att känna så igen!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det var good times indeed! Vi får snart göra det igen, nästa gång utan min mamma dock. Peace and love!
/E

Ms Johansson sa...

hehe, din mamma var en darling!

kram!

Kulturkoftan sa...

Åh. Jag hoppade av utbildningen efter några månader. Ibland önskar jag att jag inte gjort det. Men det verkar så svårt att få jobb. Har du sökt många? Finns det ens att söka? /Sofia

Ms Johansson sa...

nä, där jag bor (jkpg) har det inte funnits ett enda biblioteksrelaterat jobb på hela hösten...jag jobbar som lärare och hoppas någon gång finna ett jobb som kan kombinera mina båda utbildningar, typ skolbibliotekarie. men det lär dröja, tyvärr.

Kulturkoftan sa...

Den som väntar på något gott, ja du vet. Lycka till och jag tycker om din blogg.

Ms Johansson sa...

tack och tack!