söndag, december 28, 2008

Holland, Dozier, Holland

Hej, jag är här igen. Jag har jullov (fast jobbar i morgon) och hittills har jag mest bara haft den värsta förkylning/influensa jag haft på många, många år. Jag har vandrat omkring i ett töcken av snor, olika slags hosta, halsont, feber, matthet och värk. Joy to the world. Idag ringde min mamma och berättade med en blandning av tvivel, rörelse och glädje i rösten att pappa hade kollat på en elgitarr med förstärkare på Rusta igår och under kvällen förkunnat att han minsann ska unna sig den. Pappa, 60 år nästa år och utan gitarrkunskaper. Jag gillar det skarpt och känner mig som en stofil i jämförelse. Jag måste gräva upp mig igen. Jag saknar att springa. Igår tog jag några första trevande steg i stadsparken med en vän och vi fick båda stanna och pusta ut efter fem minuters uppförsbacke, hon på grund av graviditet och jag på grund av andnöd. Men med små, små steg så.

Annars gillar jag Spotify. Jag tänkte att jag skulle använda det till att lyssna på nytt, men hittills har det mest blivit gammalt. Idag är det Motown som gäller and speaking of; this is what I'm talking about:

2 kommentarer:

Anonym sa...

spotify är underbart

/r.

Ms Johansson sa...

japp och vi använde oss av din inbjudan, så thanks och gott nytt år!