söndag, december 14, 2008

Litteraturakuten

Varje dag gläds jag lite åt att lista ut vilken roman DN söker i sin illustrerade klassiker-julkalender. Det är lite spännande att bläddra fram till sidan två eller tre i kulturdelen och känna "yes, jag kan." För hittills har jag, med hjälp av N, min hjärna och internet, lyckats lista ut alla titlar, men igår gick jag bet. Det är oerhört frustrerande! Vilken roman är detta?

En kvinna som ser galen ut slänger sig alt. svävar över ett tåg?! Hjälp! Kom igen, ni vill ju att jag ska vinna bokpaketet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kvinnan som kastar sig framför ett tåg i DNs tävling är förmodligen Anna Karenina (i Tolstojs bok med samma namn).

Ms Johansson sa...

den står fortfarande på min att läsa-lista, så tusen, tusen tack för hjälpen! åh jag blir så glad!