måndag, februari 09, 2009

Tv gone bad

Jag följer två serier på tv just nu och jag brukade älska båda. Nip/Tuck lyckades förut finna något slags allvar i det cyniskt groteska och Californication var djupt rörande mitt i sexmissbruket. Nu har båda serierna spårat ur fullständigt. Inte ens den mesige plastikkirurgen i Nip/Tuck har ett sympatiskt drag längre och Californication-Hank är så sjuinihelvete korkad att jag knappt står ut. Vad hände, Hank?! Du har ju världens bästa fru! Och varför hänger du med dina kokainoffer till vänner?! Till och med Kleerup verkar ju samlad i jämförelse! (Ja, jag känner mig mer sviken av Hank än av plastikkillarna.)

Jag kommer ju att fortsätta att titta (hoppet är det sista o.s.v.), men jag behöver en ny serie att tycka om.

6 kommentarer:

B sa...

United Nation of Tara, House...annars kollar jag på en massa "reality tv" från MTV samt nya 90210, Gossip Girl med mera. Har nog aldrig tittat på så många serier som nu, har heller aldrig behövt förtränga dagens händelser så intensivt som under dessa månader.

Anonym sa...

jag håller med om nip/tuck. kan inte sätta fingret på vad som har hänt. jag har aldrig lyckats sätta fingret på vad som trots dess absurda innehåll gjorde den till min favoritserie, men vad det än var så har det försvunnit.

Anonym sa...

har just sett ut både six feet under och nord och syd. rekommenderar båda, men av olika anledningar.

Ms Johansson sa...

bibbi: tv som verklighetsflykt is all i ever do.

josefine: exakt! det gick inte att sätta fingret på riktigt. men det fanns ju humor och någon form av värme förut. nu är det bara äckel.

frida: six feet under kan jag tänka mig att se om, för den är ju sjukligt bra. nord och syd fingrade jag på på mediamarkt häromsistens, men var rädd att den åldrats för mycket. men då kanske jag ska tänka om!

Anonym sa...

nord och syd har absolut åldrats. men det tänkte jag mest på i första avsnittet. sedan var jag fast. om än inte riktigt lika starkt som när jag var liten.

Ms Johansson sa...

oh, det låter fint. jag älskade också serien förr, så jag kommer nog att känna som du.