lördag, april 25, 2009

Analyze this

Jag har i natt, och vid ett par tillfällen den senaste tiden, drömt att vår lägenhet ligger i någon form av hus där många människor samlas, typ ett universitet, och att det finns dörrar i vår lägenhet som inte har lås och som okänt folk således öppnar för att sedan *gena genom vår lägenhet. I drömmen vaknar jag alltid av att ett gäng står och pratar på uteplatsen (vi har tyvärr bara en balkong i verkligheten) och att jag känner mig jätteträngd, naken och missförstådd, eftersom varken främlingarna eller N förstår att jag tycker att det är jobbigt att bo i ett icke-privat hem där okända människor kommer och går som de behagar. I natt kom jag i alla fall på tanken att man kan sätta lås på de olåsta dörrarna och jag minns också att jag kalkylerade hur många tusen det skulle gå på. Dyrt, var slutsatsen. Sedan vaknade jag och kände samma lättnad som vanligt över att ingen annan än N och jag var i lägenheten.

I verkligheten har jag annars kommit i min årliga, vårliga period av okoncentration och ledighetslängtan. Tänk att det är den här tiden nu! På riktigt.



*Stavas gena så? Jag har aldrig förr skrivit det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att du inte tittade under sängen.
//N

Ms Johansson sa...

det gjorde jag! blodbad.