tisdag, april 14, 2009

Postpåsk


Påsken är över och det känns nästan sorgligt. Fyra dagar av sol och frihet, två dagars mindre jobb och det kändes ändå som mycket längre än så. Kanske är det därför det tar emot så att gå till jobbet idag.

Mina påskhighlights var att få träffa C för första gången sedan i julas, plantera blommor i balkonglådan, åka bil i solsken till Mariestad och i solnedgång från Mariestad, shoppa i Gällstad, promenera halv fyra på morgonen med två glada killar och en radiostyrd bil som sällskap, promenera i skogen hemma och, kanske framförallt, att sitta på balkongen och läsa i solen. Bli varm, lugn och skön till sinnes. Jag läste Jon Ajvide Lindqvists noveller Pappersväggar och det var verkligen skiftande kvalitet. Vissa var isande bra, andra var mycket mediokra. Men att jag ens läst något känns bra, det var längesen sist.

Nu ska jag ut och motionera lite innan jobbet. Vi gjorde en lista här hemma igår kväll där en av mina "måsten" i veckan är att blogga så see you soon.

Inga kommentarer: