tisdag, januari 06, 2009

Juleljus

Sista skälvande helgdagen, sedan är det bara januari för hela slanten. Januari är inte min favoritmånad. Jag funderade igår på hur länge det dröjer innan man kanske kan cykla till Rosenlundsbankarna utan att lida av köld, men dagarna var alltför många.

Igår kväll, när det var elva minusgrader ute, pälsade N och jag på oss och promenerade längs med Vättern, till piren och sedan inom stan hem. Det var så kallt att kinderna kändes döda, men det var ändå så fint att jag blev lite lycklig inombords. Det är ju ändå riktig vinter, inte sådan där pissig regndimmig skit som man är van vid. Det glittrade i asfalten och alla juleljus är fortfarande kvar. Fy vad tråkigt när de försvinner om några dagar. Tomtarna, off you go, men stjärnorna och ljusslingorna kommer jag att sakna. Här är några dokumenterade (N fotade):


Etta på min lista: stjärnorna på Tändsticksområdet. Här självaste Tändststicksmuséet.

Rådhuset och granen framför känns gammaldags och ståtligt.

Skanskaskylten vid bygget vid kanalen. Tja, det var värt ett försök. N: Du vill ha en bild till bloggen på det där va? Jag: Ja. He knows me so well. (I "stallet" en bit därifrån lyser krubban tom. Inget Jesusbarn i sikte.)

Inga kommentarer: