fredag, september 26, 2008

Fredagsramblings

Suga ur märgen, ja. Idag vaknade jag när N kom hem från jobbet, kände att jag var dödshungrig, åt, var lika hungrig ändå, somnade om lite, vaknade och mådde ännu sämre. När jag sedan hade ätit ännu en gång lade jag mig på soffan och sov till halv tre. Skitkul. Som tur är lever jag fortfarande på gårdagens fantastiska väder och vyer. Det var överhuvudtaget en bra dag igår. Skönhet, hemmagjord pizza (lite för sent för min smak, vilket kanske förklarar den avgrundsdjupa hungern i morse) och Wii-bowlingturnering med N och hans kompis. Jag förlorade, men bjuder på det då jag är bra på boxning. (Boxning är ju lite hetare, inte sant?) Jag ville överhuvudtaget inte att igår skulle ta slut.

Idag ser jag fram emot att åka till ICA Maxi. Jag vet att det är ganska stört, men jag ÄLSKAR stora mataffärer där de har allt. Som Citygross i Rosengård. Fina grejer. Jag var bara där en eller två gånger när jag bodde i Malmö och det var ju ganska poänglöst att storhandla när man bodde själv och fick slänga bröd för att det blev för gammalt. Nu kan man köpa två brödsorter på en gång! Borde jag erkänna att det är tillfredsställande eller är jag bara vansinnigt patetisk nu? Jag gillar att kunna välja, helt enkelt.

Förra veckan när Tell Me You Love Me tog slut kände jag en omedelbar saknad och fixade hem lite låtar från programmet. På så vis upptäckte jag Twilight Singers. Kanske ska en skiva med dem bli mitt nästa inköp? Det vore ju ganska ace, med tanke på att jag igår kom på att jag inte skulle kunna göra en lista med årets skivor i år, eftersom jag bara lyssnat på gammal musik.

5 kommentarer:

punk in writing sa...

Jag tror jag klår dig när det gäller gammal musik. Just nu har jag en fas med country från 1950- och 60-talet.

Anonym sa...

Hoppas att det gar sketabra pa ditt nya jobb!!!! Love yah!
S

Ms Johansson sa...

malin: du vinner!

Anonym sa...

oj jag har missat att du börjat skriva här igen. lyckliga jag som hade många nya inlägg att läsa.
boxning på wii har jag inte alls fattat. jag kan bara spela tennis.
stora mataffärer fick jag först svindel av. speciellt av citygross. men jag har alltid haft svårt för stora tal. oändliga tal. men nu är citygross min favvoaffär att veckohandla. jag tycker det är tråkigt att veckohandla, men oerhört tillfredsställande när det är gjort.
saknar dig!
och lite ny musik har du faktiskt fått genom skivpoolen.

Ms Johansson sa...

hej fridan! boxning är bra träning, har haft skönt ont hela veckan!
jag hade heller inte kunnat gå in på typ citygross till exempel förra året, så det känns som ett framsteg att kunna se fram emot det. och hur kunde jag glömma skivpoolsmusiken? och jag saknar dig också!