måndag, september 15, 2008

Le weekend

I helgen har jag, i stället för att kolla på tv, åkt tillbaka till Malmö för att gå på grym 30-årsfest för J och hennes vän. Jag var lite oroad över att ha blivit för folkskygg för 65 personer i ett (eller två då) rum, men det var ingen fara. Det var så roligt att återse alla kompisar, prata med nytt folk och dansa i, vad var det?, fem timmar? Jag kan fortfarande dansa! Skönt.

Och hur kommer det att kännas att komma till Malmö igen?, frågade jag mig på tåget ner. Jag bodde trots allt i staden i sju år. Och det kändes... inget speciellt. Jag som brukar vältra mig i sentimentalitet kände mest bara att det var roligt att vara där och underbart att träffa mina vänner. När jag gick förbi min gamla lägenhet tänkte jag mest bara "jaha". (Och trafiken utanför saknar jag inte.) Det var rätt skönt att inte drabbas av värsta längta hem-ångesten utan i stället känna att det var skönt att komma hem till mitt nya hem, till N, lägenheten och mat från Liban Deli.

J och jag, sent på natten, vid våra sinnens fulla bruk. (Mer foton kommer på Facebook, vänner.)

1 kommentar:

Anonym sa...

MAGGAN!

Tack for ditt brev! det var sa fint att fa ord konkret fastsatta pa papper. Fran dig, langt bort till mig. Tack! Jag atrkommer med egna ord till dig!

S