måndag, september 01, 2008

I do believe in you, I just know you're gonna fail

Min tanke var att ta tag i saker och ting idag, men jag vaknade med en huvudvärk som nästan gör mig darrhänt, så so far no good. Jag ska försöka mig på att cykla till posten snart, men först två tv-relaterade ämnen:

I helgen såg vi fejkbiopicen Walk Hard (med flirtningar till bland annat Walk The Line), som jag sett fram emot att se länge. Den var inte lika rolig som till exempel Talladega Nights, men snudd på. De första femton minuterna skrattade vi oavbrutet, därefter kanske inte lika mycket, men ändå ofta. Bland höjdpunkterna fanns parodin på Bob Dylan, "the jews control showbusiness", Dewey Cox goes world music och, överhuvudtaget, John C. Reilley, som med sin dumsnälla uppsyn är en komisk stjärna var han än uppträder.

Allas vårt HBOs nya serie True Blood handlar om vampyrer och är skapad av Six Feet Under-mannen Alan Ball! Whoa! Jag flyttar till USA, hej då.

Inga kommentarer: