lördag, mars 14, 2009

En lördag

Vaknade vid tjugo över åtta, tänkte "skit, nu har jag bara sovit sex timmar, igen", somnade inte riktigt om, steg upp, gick till bageriet runt hörnan och köpte bullar, gick till den underbara lilla blomsteraffären vägg i vägg och började nästan gråta över vita syrener och ljusrosa ranunklar, köpta en minipåsklilja, kollade på Gilmore Girls, somnade i soffan, vaknade abrupt, hällde i mig kaffe, satte mig här. Om en och en halv timme är det dags. Jag sätter mitt hopp till killen med en glugg värdig en sjuåring:

Kom igen nu, Tedenby!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bullar? Här jag inte märkt, men frallorna i morse var goda;)

Sen måste man tacka Tedenby för storspelet och namnet. Ja, det senare är viktigt! Teh-dn-byhh kan man säga på jönköpingska, lika mycket som davi-sån. Eller Lans Wåååd, och om den senare går det att dra bra skämt om; "Såg du matchen igår? Nej! Synd, Ward tacklade en kille så han fick åka till Lancesjukhuset." Eller omvänt, Lance tacklade en kille till Wardcentralen.

I vilket fall, den gode Tedenby har ett namn man kan uttala i Jönnkööpin och kan därför bli stor, till skillnad från killar som pi-osh, bitch eller hörrdina som alltid skapar de med lokalmålet lite problem.

Nog om språkfrågfrågor, jag har alldeles för bråttom iväg nu. Votti-lajjnen, Lejv, Bjöök, Pöjjstula och de andra värmer redan. Håll alla tummar och sätt på denna klassiker på hög volym!

http://www.youtube.com/watch?v=JuKQgblsJoE

Ms Johansson sa...

meh, jag har alltid fått skit i skåne när jag sagt frallor och nu när jag säger bullar funkar inte det i småland!

du glömde pettrasäck! och jag hade rätt om teh-dn-byhh!

Anonym sa...

Tedenbyklassiker:

1. Magisk klubbteknik.

2. Magisk skridsskoteknik

3. Visar hur man med 76 kilo tar emot 95 kilo back mot sargen och sen snurrar av honom!

http://www.youtube.com/watch?v=6C8HKBbbc5c

Helt sjukt bra och nitton år....

Ms Johansson sa...

han är som en vessla som slingrar sig förbi både spelare och klubbor, helt sjukt! och allt ser så lätt ut också, som om han knappt behöver anstränga sig.

Ms Johansson sa...

och som jag sa: han räddade hela HV!