söndag, mars 20, 2005

Ya Ya!

Som om jag skulle kunna sova nu! Klockan är snart fyra på morgonen och jag har haft en av de bästa utekvällarna genom tiderna. Först såg jag och Bibbs Josh Rouse på KB och visst, jag hade höga förväntningar, men jag trodde nog inte att det skulle bli en av de bästa konserterna i mitt liv! Han hade underskön röst, han verkade så sympatisk, han spelade alla mina favoritlåtar, han viskade "You're such a pretty boy" i Flight Attendant och tittade på oss och jag rös, en kille bredvid oss ropade "Så jävla bra!" växelvis till Josh och till sin kompis och jag förstod precis hur exalterad han var, Josh sjöng Sad eyes, you are the only one whose blue skies are grey, so don’t cry, you’ll be the only one to make them go away, yeah you could make them go away och det kändes livsviktigt, bandet såg ut som biologilärare, Josh var vacker och jag sjöng med hela tiden. Jag hade kunnat stå där och titta och lyssna i timmar. Så jävla bra! Köpte en ljusblå tröja med Nashville skyline på som minne.

Efter konserten började Sveriges Bästa DJ spela bra musik men ingen mer än jag och Bibbi verkade fatta det, så vi dansade själva. Tur var det, för dansgolvet var vårt eget och det var magiskt att lyssna på Magnetic Fields och She Bangs The Drums och I'm A Cuckoo med Bibbi och minnas sommaren 2003 med värme. Sedan kom Cecilia och vi fortsatte dansa och det kom aldrig en dålig låt. Tror att Mr. DJ är inblandad i Pink Flag, bästa klubben på Inkonst, för jag kände igen honom. All my loving! Och vi dansade och dansade och ett litet tag stod Josh i dörren vid scenen och tittade en stund. Det kändes fint. Och vi dansade och jag bad att få höra Moneybrother och passade på att berömma Mr. DJ, det är viktigt att han fattar hur bra han är och hur bra han får mig att må!, och Nils kom och han hade hål i sina byxor och jag hade vätskebrist och har nog förlorat ett skinnlager under fötterna, ty de värker.

Puh. Var tvungen att skriva av mig lite för att komma till ro. Inte för att jag gjort det nu, men jag är ett steg på vägen. En av de bästa kvällarna. I have missed my serotonin! Ya Ya!

Inga kommentarer: