torsdag, maj 26, 2005

Spettkaka

I avdelningen för bisarra och humoristiska brott i Malmö (jfr de misshandlande rapparna) har vi nu kommit till följande:

Krossade fönster och stal spettkaka.

RÖRSJÖSTADEN. Inbrottstjuven hade maskerat sig i svarta kläder innan han slog till strax före klockan 02 natten till onsdagen. Ett vittne fick syn på mannen när han krossade fönstret till ett bageri på Föreningsgatan. Genom hålet lyfte mannen, som ska ha varit i 35-årsåldern, ut sitt byte - en spettkaka - och sprang därifrån.

ur Sydsvenskan, 2005-05-26

Jag vill så gärna veta motivet till stölden. No cash och Skånepatriotiskt kaffekalas på gång?

5 kommentarer:

Anonym sa...

En del brott gör en faktiskt på bra humör, jag såg om "Fight club" igår och njöt, mest av filmen, men även av deras brott. Och spettekakebeslaget känns ju som ett brott som livar upp tillvaron lite, om man inte tänker på hur dyrt fönstret antagligen är för bageriinnehavaren...

Jag älskar att se om filmer som jag gillade sådär, men någon stans har en känsla av att det var en orsak till att betyget inte blev högre (i Fight clubs fall ett inslag av akut trötthet och ett inte obetydligt insomnande mitt i filmen). Det blir en skön ååååå, det är ju BRA! - känsla samtidigt som en film aldrig är samma film när man ser om den som första gången man ser den, man har ju alltid mer vetskap som gör att man ser saker på andra sett. Jag har enklare att upptäcka de smarta detaljerna (och de snygga med) när jag inte är lika slukad av handlingen som jag är första gången jag ser en film.

Dagens bokstips, se om en film...

/S

Ms Johansson sa...

se om, läsa om, lyssna om - livets salt! fight club är så jäkla bra och snygg, bra att du tycker så!

Anonym sa...

Tjena!

Jag har varit på sushirestaurang. Det var så bra. Först restaurangens rent fysiska utformning, stilrent. Svart, vitt och grönt, fina soffor och stolar utan nåt extra krafs, sen maten - precis så god som jag hoppats, sist servitören, jag blev lite kär i honom, trevlig, det är ju inte så ovanligt, men så rolig, sa halvroliga och rätt ovanliga saker varje gång han kom, det räckte med ett besök för att jag inte längre skulle bry mig om att han inte var så snygg. Han hade bus i ögonen.

Jag ska dit igen, för inredningens och matens skull, och för servitörens... Synd att det kommer att dröja tre månader. Fast bra för nu kan jag i min fantasi ge honom alla de egenskaper jag vill att han ska ha och inte riskera att bli besviken.

Jag gav honom en present när jag gick, en miniatyr glasflasa fylld med strösocker i pasellfärgeer... Oj, han blev säket betagen i mig efter en sådan present.
En riktigt bra kväll, nu dricker vi rödvin och lyssnar på lale - och jag som alltid velat ha en storebror kan lätt tänka mig även en som har fuffens för sig...

puss, puss /S

Anonym sa...

hmm, jag tror att han bara råkade gå förbi med svarta kläder och blev så förbaskat sugen på spettkaka...

eller jag skulle också bra gärna vilja veta motivet... men man vet ju aldrig hur ljusskygga element tänker.. =)

/r.

Ms Johansson sa...

sandy: jag vill också gilla sushi - det känns så modernt och urbant! men jag har inte riktigt lärt mig än. finns f ö många fina servitörer i malme..

richard: jag tänker att det kanske är ett practical joke? eller en utmaning från en kompis? hur som helst är det helt underbart otroligt.