lördag, maj 07, 2005

Well, happy birthday to me!

Jag har i stort sett firat klart min födelsedag trots att jag inte ens fyllt år ännu. I förrgår var mamma och pappa här med tårta och kallaliljor. Vi tillbringade dagen ute i Västra Hamnen, där vi blåste runt under Turning Torso, försökte urskilja Öresundsbron i den kompakta dimman och spanade in cocker spaniel-hundar. Sedan stack vi till IKEA - obligatoriskt när man har en bil att dra nytta av. En fin dag som gick så snabbt att tiden mellan morgon och kväll kändes som fem minuter.

Igår hade jag en liten fest, som efter en stressig dag med ett kontokort som avmagnetiserats lagom till att jag skulle storhandla, blev riktigt trevlig. Mat, dryck, jordgubbar, outro-tävling (kredd till Josefine) och allmänt prat. Några av oss stack till Inkonst en sväng och dansade till allt från Sugababes till The Cure. Fint.

När jag var liten skrev jag alltid en lista över mina födelsedagspresenter i min dagbok. En fin tradition som jag nog ska fortsätta här.

Mina födelsedagspresenter 2005:

En snurrfåtölj (mamma och pappa)
Garden State, DVD (Bibbi)
Six Feet Under, säsong 1, DVD-box (Markus, Josefine, Sandra och Maria)
Paul Austers City of Glass - serieversionen (Emma och Erik)
Afro-tuggummi (Emma och Erik)
En blomlåda i zink till balkongen med lavendel, en knallcerise dahlia och margueriter (Cecilia och Erik)
Sydney-designad necessär med flip-flops på + choklad (Vickey i Sydney)

Så fina presenter! Så jag! Tusen tack!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!

kram
r.

Anonym sa...

Grattis min sugarbabe. jag såg Graden state till din ära igår. Jag var lite sjuk och började gråta för att jag också ville förändra någons liv på 4 dagar.

/Sassa

Ms Johansson sa...

r: tack och kram!
s: oj,oj, ja! jag vill också...det är ju helt fantastiskt, egentligen. och fullt möjligt, tror jag. inte att jag kan göra det med någon, men det finns folk som lyckats på kortare tid med mig..

Anonym sa...

o grattis pa folsedan maggan baggan! min fiskafar e stendod. o vi har salt slut pa ryan adams senaste album. pa tisdag ska jag se jens lekman. o pa lordag ska jag se darren hanlon (check him out!). support: jens lekman. ball.

puss pa kinden!

Ms Johansson sa...

jens lekman i australien?! mycket ska man höra innan öronen trillar av...coolt!