söndag, oktober 12, 2008

De sista skälvande minuterna

Helgen är över om några timmar och jag hyser samma känsla av förlust som jag gör varje söndag. Usch. När den nya veckan väl har börjat brukar det fungera ok, men såhär innan... jag vill bara fly. Jag känner mig ful, förfallen och meningslös. Trots detta har dagen varit fin, med födelsedagsfika och umgänge med delar av N:s släkt. Solen sken och Stars Hollow kändes nära. (Om jag bara varit lite mer Lorelai och lite mindre jag. Couldn't hurt.)

Jag måste börja läsa igen. Jag läser Alex James Bit of a Blur på bussen, men den är mer roande än en verklig läsupplevelse. Jag har nog inte haft en sådan sedan jag läste The Sorrows of an American i våras. Eller somras? Jag vill ha mer sådant, gärna amerikanskt (jag är alltså inte Horace Engdahl.) Tips mottages tacksamt.

2 kommentarer:

punk in writing sa...

Jag gillade The Graveyard Book av Neil Gaiman...

Ms Johansson sa...

läste lite om den nu och den lät tilltalande. tack!