lördag, oktober 11, 2008

Good morrow

Lördag!

Jag ville egentligen bara säga det, men kan lägga till att det är mulet och blött ute och att alla orangerödgula färger trots detta dominerar. Jag kan inte minnas när det senast var en så här vacker höst. Kanske upplever jag den som extra vacker för att jag för första gången på sju år bor på ett ställe där det finns en hel del träd i omgivningarna. Men ändå! Och det har faktiskt varit sol hela veckan, så jag kan inte klaga på molnen (än.) Jag ska bege mig ut på stan och leta långärmade, tunna toppar att ha på jobbet, då det är tropisk värme i klassrummen och jag inte gillar att ha kortärmat när det inte är sommar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

nej, det är något speciellt med den här hösten! jag tänker att det är för att den får gå långsamt fram. fint är det i alla fall!

Ms Johansson sa...

det är sant, första normala hösten på flera år (iaf hittills.) normal temperatur, normal nederbörd. lovely.

I am a billie sa...

hej maggie,

jag hösten är fan ta mig underbar såhär långt. Som ett skivomslag med Bob Dylan i New York. Kan tänka mig att vänja mig vid detta!

Lars

Ps. tack för senast förresten, det var en sjuhelvetes 30-årsfest! d.s

Ms Johansson sa...

hej lars, vad fint att se dig här!

hösten är magnifik, sörjer varje löv som faller.

tack själv, det var grymt!