torsdag, oktober 30, 2008

Som det är

Long time no see. Jönköping har blivit kallt, nätterna är frostiga och klara. Jag har jobbat mycket, stressat mycket och varit hundvakt i en vecka. Kombinationen var sådär.

Jag måste berätta om mitt läkarbesök idag, för det var ett sådant där läkarbemötande man trodde att man bara kunde drömma om. Det var andra gången vi sågs och innan vi ens gick in på min hälsa pratade vi i säkert tio minuter om mitt jobb, var jag bor nu, om huruvida konditoriet runt hörnan var bra och så vidare. Sedan gick vi lugnt och metodiskt igenom mina besvär och han var så snäll och förstående och gjorde allt för att jag skulle känna mig avslappnad och bekväm. Sedan undersökte han mig och vi pratade lite om den sicilianska maffian. När jag skulle gå höll han mig om axlarna och sa lycka till med jobb, lägenhet och allt. Seriöst, det är ju sådant man ser på tv! Såklart jobbar han inom den privata vården och såklart går han i pension nu. Men ändå.

Jag har fått antibiotika med antabuseffekt. Kvinnan på Apoteket var mycket noga med att påpeka att jag absolut inte får dricka en gnutta alkohol för då blir jag "våldsamt sjuk". Inte ens en lättöl. Då kan det bli "kraftig ansiktsrodnad, hjärtklappning, huvudvärk, illamående och kräkningar." Shit. Inte för att jag behöver dricka alkohol i helgen, men jag brukar alltid ta en klunk öl av N när han dricker. Jag får förse mig med alkolås.

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, vad skönt att höra från dig.. jag var lite orolig. Nu känner jag mig lugnare. Love you. S