lördag, april 09, 2005

C+C=sant

Jag har tittat lite på bröllopet mellan Charles och Camilla (vackra namn tillsammans, som de vitklädda tvillingarna i Den Hemliga Historien) i England och jag blev lite rörd. Hon var fin i grå-lila kappa med brodyr och långklänning i samma nyans och han såg lika överklassnördig ut som vanligt. Skillnaden var bara att de såg glada ut, båda två. De har älskat varandra i 35 år, hon har blivit utpekad som en ragata i media och han som en kallhjärtad tråkmåns. Visst, många har säkert blivit skadade på vägen och bröllopet kanske kan ses som en skandal, men jag tycker ändå att det är det ärligaste som skett i kungliga sammanhang.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag fick exakt samma känsla. aldrig tidigare har prins charles gett några som helst känslor men igår såg han så sympatisk och lugn ut att man blev rörd. dessutom gillar jag fenomenet att han varit otrogen med en tant som han sedan gifter sig med istället för det vanliga med en yngre brud som han sedan lämnar i sticket./josefine

Ms Johansson sa...

ja det är verkligen skönt att det är den äldre kvinnan han egentligen ville ha, inte den yngre skönheten. det är så skönt när inte världen är så cynisk och ytlig som man tror..