fredag, april 15, 2005

Totalt Politiskt Inkorrekt

Bekännelse: jag tittade på TV3:s De Glömda Barnen igår kväll bara för att Jonas Hassen Khemiri (författare till Ett Öga Rött) var programledare. När jag tittade kunde jag ju inte låta bli att dras med och jag mådde illa av att få veta att HIV-smittade män i Malawi har sex med 9-12 åriga-tjejer bara för att de tror att det renar dem från sjukdomen (och sedan blir flickorna smittade och gifter sig med friska män som blir sjuka och får sjuka barn..ni ser spiralen nedåt), riktigt jäkla illa, till och med, men herregud vad vacker han är! Som en dag, som en dröm, en mild sommarbris! Och så är han ju så bra också! Hans sommarprat på P1 i somras var mycket intressant och hans krönika i Metro igår likaså. Och bara det att han har skrivit en bok får ju mig att falla pladask.

Jonas, you're the man.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jonas var underbar, han är BRA. jag satt och förundrades över hur snygg han såg ut i sin kavaj och att han var så snyggt klädd, allt medan han pratade om de fattiga barnen.
//BB

Ms Johansson sa...

jag vet!! man får ju lite dåligt samvete när man sitter och koncentrerar sig på hans honungshy och mörka lockar istället för barnen i afrika...