söndag, mars 09, 2008

A day in the life of...

N har ny kamera och har därför förevigat dagen i bilder:


Utanför Arlöv finns en affär med bilar för fantasisummor. Här är en Lamborghini Murciélago Roadster. Jag känner inget speciellt för den, men skulle däremot kunna tänka mig en Maserati Quattroporte.

Vid Arlöv ligger även Net On Net. Eftersom min dvd-spelare dog förra helgen såg N mitt skriande behov av en för tidig 30-årspresent. Hemma igen slog han in den i julklappspapper och min glädje och entusiasm nådde som synes nya höjder.

Här har jag börjat öppna och inse: yay, jag har en dvd-spelare (med karaokefunktion!) igen!

Sen eftermiddag blev det en promenad till havet. Jag har länge roats av ovanstående instruktion till hundägare. Fånga i luften! Vad som inte var lika roande var när vi i parken såg en kille som var ute med sin (?) hund. Hunden lunkade omkring och nosade som hundar gör, medan ägaren ryckte och slet helt omotiverat i hundstackaren. När hunden fick syn på några gäss och sprang mot dem slet ägaren tillbaka den, tryckte ner den i sittande ställning och slog till den i sidan. Hade våra blickar kunnat döda då hade den hunden varit fri på en sekund.

Kvällens skräll: Carola förlorade mot Nordman! Jag tror att hon nu kommer att raka av sig håret och gå under jorden.

Inga kommentarer: