tisdag, mars 25, 2008

Det kom ett bud

Måndag eftermiddag, jag sitter vid datorn och är trött efter ett seminarium i Lund. Porttelefonen ringer och en man säger att jag har ett bud. Jag släpper in honom och fattar först ingenting. Sedan ringer en klocka om att B sagt att min födelsedagspresent är på väg. Jag tittar på det stora paketet och under bråkdelen av en tiotusendels sekund överväger jag att vara tålmodig och vänta med att öppna presenten tills jag fyller år, men sedan tar begäret över. Och, kolla! Reading is sexy-tröjan som Rory har och som jag velat ha i flera år! Och en Luke's-tröja också! Gilmore Girls-mania!



Jag gillar verkligen det här med att sprida ut presenterna över året. Utdragen glädje är fint.

4 kommentarer:

Bokbabbel sa...

men ååh vad fina! var hittar man dessa godingar?

jepp, påsken är minsann vad man önskar julen var... och lika mycket ätande också... :P

Ms Johansson sa...

i US of A! misstänker att B köpt dem på Warner bros. webshop, för jag fick ett grattiskort därifrån!

påsk, jul, samma mat, samma huvudperson...

Anonym sa...

Mig?

/N

Ms Johansson sa...

yes, du är min leading man, baby!