onsdag, juli 27, 2005

Hej så länge, Harry

Jag steg upp, åt frukost, tvättade håret och stängde in mig i vardagsrummet med de sista 100 sidorna av Harry Potter and the Half-Blood Prince. Trots att boken varit ganska "lugn" hittills blev slutet väldigt dramatiskt. Och framförallt sorgligt. Allting ställdes på sin spets och saker som jag varken ville eller vågade föreställa mig hände. Det är ju så det ska vara, men ändå svider det i mitt bröst just nu. Dels för att jag sörjer att boken är slut, dels för att jag inte vill vänta i två år på den slutgiltiga uppgörelsen mellan Harry Potter och Lord Voldemort. Hej tomhet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

2 år går fort..
måste bara avsluta låt den rätte komma in. osv innan jag går på potter..

jo, jag minns jeansjakterna.. har för mig att min älskade lee jeans jacka hittades vid en sån jakt. nu 4 år senare så är den lika populär hos mig =)

självklar har jag lee jeans för att göra kostymen komplett. :)


det var tider det =)
/r.

Ms Johansson sa...

det var det! jovisst, leejeansjackan minns jag mycket väl, så den håller än! jag måste ha jeans...men hatar att prova dem. dagens i-landsproblem, i should say.