lördag, augusti 20, 2005

And hey I like this tune

Efter en veckas arbete, för lite sömn på grund av ”jag vill inte behöva lägga mig tidigt”-trots och en skum förkylningskänsla i näsa och ögon kan man ju tänka sig att jag stannade hemma fredag kväll och lade mig tidigt. Så var det inte. Grundade med en Jens Lekman-konsert på Malmöfestivalen och blev lite förälskad i trummisen – hon stod upp och trummade och såg så säker och sval ut. Efter konserten cyklade jag hem till B:s systers lägenhet och drack lite Fun Light och martini (gissa själv hur gott det var.) Stack vidare till KB och en ny klubb där som chockerade med att spela The Boy is Mine, TVÅ Postal Service-låtar, Kings of Convenience, Kylie och en massa annat som gjorde mig hög och otroligt dansant. Sedan spelade The Tough Alliance som jag inte kan låta bli att gilla trots att de är stöddiga. Sist jag såg dem drack de champagne på scenen med sina kompisar och betedde sig som fjortonåriga helgfyllon. Igår var de mycket mer proffsiga och levererade en snygg femtonminuterskonsert iklädda de obligatoriska vita linnena och over size-jackorna.

Jag tror att jag hade på mig en magisk tröja igår, för saker och ting gick bättre än vanligt. Den är gul med Superman och Lois-tryck i regnbågsfärgad metallic. Jag har haft en annan magisk tröja. Den var grön med märkliga vita mönster. Jag använder den nästan aldrig längre, men den ligger i min garderob och påminner om en fin tid.

Efter KB hade jag ett bra samtal utanför Donau och hamnade inte i säng förrän vid 5.30. Ungefär samma tid som jag steg upp samma morgon. Det väljer jag att ignorera.

Ikväll ska jag ligga på soffan och titta på Sideways.

Inga kommentarer: