måndag, augusti 29, 2005

Tomatbad

Det är ganska mycket ketchupeffekt över mitt liv just nu. Först år av i princip ingenting och nu håller jag helt plötsligt på att drunkna i ketchup. Det känns mycket ovant och jag vet inte vad jag tycker om det. Men jag försöker ta ett andetag i taget och inte tänka på mer än just nu.

Min måndag har varit helt okej. Jag och A var båda slitna och hade inte planerat vår dramalektion. Det hela mynnade ut i fri dans till Timbuktus senaste, som vi hittade i 3-4:ornas klassrum. Det kändes fint att smyga in lite samhällskritik i skolan en måndagseftermiddag.

SVT spelar in en novellfilm på min gata. Avspärrningstejp, ett bord med frukt och förfriskningar och en kille med head-set. Äntligen lite New York City-känsla i Malmö!

Nu ska jag skölja av mig med Billie, Håkan Hellströms senaste som jag helt oväntat älskar och så Sarah med Mauro Scocco.

Inga kommentarer: