tisdag, augusti 02, 2005

The Wonder Spot

Jag kan nästan inte tro att det är sant. Ända sedan jag läste Flickornas Handbok i Jakt och Fiske för första gången sommaren 1999 har jag hoppats på en ny bok från Melissa Bank. Men det har varit knäpptyst (förutom en underbar novell i Nick Hornbys samling Speaking with the Angel.) Så bläddrade jag igenom nyaste USA-numret av In STyle och där, på en sida med glättiga boktips inför semestern, fanns den: The Wonder Spot. En ny roman av Melissa Bank, som släpptes nu i juli i USA. Och nu, tack vare underbara internet, är den på väg hem till mig.

Jag ÄLSKAR 100-tals böcker, men bara två är jag och har format mig så mycket. Om någon skulle fråga mig : "Vem är du?" (händer ofta...) skulle jag inte svara, bara räcka fram (you guessed it) Flickornas Handbok... och Den Hemliga Historien. Nu ska jag få läsa något alldeles nytt från en författare jag älskar. Nej, jag kan nästan inte tro det.

Oh Joy!

2 kommentarer:

Anonym sa...

säga vad man säga vill.. men jk rowling är bra på att ta bort fel människor i sina böcker.. *suck*
/r.

Ms Johansson sa...

bra att du inte avslöjar vem, j ska läsa den när den kommer på svenska!!

men, ja, mitt hjärta krossades när sirius dog och nu krossades det på nytt. och personen som utförde dådet...kalla kårar, man ville inte tro det.