måndag, februari 18, 2008

You should cut down on your porklife, mate, get some exercise

Jag kan ibland förbanna att jag var så lam på högstadiet och gymnasiet och ja, egentligen fram till för något år sedan, att jag ratade allt som hade med sport och träning att göra. Det kändes alltid väldigt präktigt och ute med motion, en åsikt som var vanlig i mitt gäng och som känns väldigt pinsam idag. Tänk om jag inte hade hoppat av volleybollen och satsat på basketen? Det hade varit kul att använda kroppen och vara riktigt bra på något.

Förra våren började jag jogga mest för att jag ville hitta ett sätt att bli så utmattad att jag till sist skulle slappna av. Jag hade inte riktigt räknat med konditionen, styrkan och känslan av välmående och kroppskontroll som kom på köpet. Det var underbart och på många sätt en räddning. Nu är jag på intet sätt ett joggingess, men det lilla räcker för mig. I vintras när det blev kallt och mörkt och jag inte hade pengar till att gå med i ett gym, började jag köra Blossoms träningspass hemma. (Uncool? Whatever.) Den här övningen fick mig att vilja ge upp livet då:

För att göra den lättare kan man göra den med böjda ben, men även det var tortyr för mig i början. Idag gjorde jag 20 dips med raka ben och ville inte lägga mig ner på golvet efteråt! Varje liten framgång är viktig för mig nu. Jag älskar resultat.

5 kommentarer:

Anonym sa...

och jag var på gympa både igår och idag! tror knappt det är sant.

Anonym sa...

Brynäs - Hv 0-2

Ytterligare ett resultat att älska!

Ms Johansson sa...

yay frida och yay HV!

punk in writing sa...

varje gång jag ska börja träna verkar jag bli golvad av en förkylning... :P

förresten, jag tänkte skaffa en räknare till min blogg, så att jag ser hur många besökare jag har (eller inte har). är du nöjd med din?

Ms Johansson sa...

så var det för mig ett år också, köpte ett träningskort och använde det en gång...

japp, är nöjd med min räknare. man kan ju ha statcounter och få reda på typ allt om sina besökare men det orkar inte jag med. det får vara någon måtta.