onsdag, februari 06, 2008

Stockholms blodbad revisited

Igår tillbringade jag några timmar med att vänta på en läkare, vilket inte gav så mycket mer än ett besked om att mitt blodvärde var rejält lågt. Det kom inte direkt som någon chock, men det var skönt att få veta att det även finns fysiska förklaringar till min matthet, oförmåga att ta mig ur sängen på morgonen och tunghet i huvudet. Alltid något. Och att börja rasa över sjukvården igen är jag för trött för just idag. Nya tag i morgon.

Efter ett uppsatsmöte idag slank jag in på Benettonrean och gjorde årets fynd nummer två: en stickad Sisleytröja som känns lite skidåkare och kan vara bra att ha i stället för jacka på våren. Den verkar inte klias och stickas heller. Antingen blev det fel i kassan eller så var det mer rea än jag trodde, för halva priset av 570 blir ju inte direkt 170. Gött mos i vilket fall. När jag kom hem visade det sig att tröjan matchade en ring som jag fått av N. Jag gillar verkligen när saker bara faller på plats sådär. Vardagslyx, ungefär.

Inga kommentarer: