onsdag, april 09, 2008

Äh

Nu har den kommit:

Nu lär väl mina redan så sena nätter bli ännu senare. Det vore värt det för att äntligen få läsa en välskriven roman igen.

Skum dag: upp som en sol, ned som en pannkaka. Blev inringd för jobb på min gamla skola för första gången på flera månader och så visade det sig att de behövde mig i en (1) timme. Värt. Under den tiden körde jag ut tre killar och fick tyst på en tjej med ADHD-liknande besvär, för att sedan få ett lugnt och skönt klassrum. Därefter sabbade jag en killes passe partout bara för att jag inte kan mäta ordentligt. Som sagt, inte så värt. På väg hem genom stan kände jag mig ovärdig att gå i vårsolen med mitt humör.

På vägen lyssnade jag dock på Håkan Hellströms nya singel, som två av mina vänner uttryckt sig lyriskt om de senaste dagarna. Och jag, som gillar den ledsamme Håkan mer än den speedade, blev nöjd. Det låter vackert. Jag är inte trött på honom längre och har till och med plockat fram gråtlåten Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig igen.

Nu ska jag läsa och skriva om en text samtidigt som jag kollar på hockey. Det lär ju gå strålande.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Segt med EN timmes jobb. Var inte ledsen för passe-partouten, alla sabbar dem hela tiden. De är som gjorda för att sabbas.

Mary sa...

Är boken så splirrans att den är inbunden eller har den kommit som paperback? Jag fullkomligt ÄLSKAR What I loved, så en ny Siri Hustved låter lovande.

punk in writing sa...

Finns det något härligare än en alldeles ny, efterlängtad bok?

Ms Johansson sa...

moa: tack för tröstande ord! det var mest att den stackars killen höll på med ramen hur länge som helst och till sist skulle jag steppa in och ordna skivan och så blev det pannkaka av alltihopa...

mary: den är väldigt ny, men i pocketform från adlibris kostar den endast 115 pix inkl. frakt. bargain! jag älskar också what i loved och ryktet säger att leo hertzberg dyker upp i denna också!

punky: nej, det är mycket fint! särskilt när det var så längesedan sist.