fredag, april 18, 2008

Tillstånd

Mina nätter har varit konstiga i över en vecka nu. Jag vaknar alltid tidigt på morgonen med ett ryck och och kollar på klockan, för att sedan somna om. Varje natt drömmer jag livliga drömmar som jag kommer ihåg (och jag brukar aldrig komma ihåg vad jag drömmer.) I natt var Ryan Adams senaste skiva inblandad (har knappt hört den) och häromnatten var det en mardröm om Jaeda i Top Model (inte min favorit, precis.) Jag antar att det handlar om att uppsatsråmanuset ska vara inne om drygt en vecka, om framtidsångest och om att det är vår. Jag blir så otroligt rastlös på våren. Två dagar i rad har mitt huvud exploderat över hela analysen och jag vill bara att vi ska bli klara. Och att uppsatsen ska bli bra. Jag vet inte, jag har inga perspektiv.

Här är veckans pepp-playlist:

The man - Motorhomes (För en lokal prägel.)
The boy is mine - Brandy & Monica (Glitter i öronen.)
Gårdskvarnar och skit - Håkan Hellström (För lipiga stunder.)
Ett slag för dig - Tomas Andersson Wij (Alltid ett slag i magen.)
Leif Eriksson - Interpol (First and last and always.)
Kill all hippies - Primal Scream (You've got the money - I've got the soul.)
Always a reflief - The Radio Dept. (Ren skönhet.)
Illegal attacks - Ian Brown (So what the fuck, is this UK?)
Come to me (Peace) - Mary J. Blige (Gospel.)
Exterminator - Primal Scream (Som att befinna sig i ett atomkrig och gilla det, enligt CC.)
Jag är en vampyr - Markus Krunegård (Beroendeframkallande.)
Baba O'Riley - The Who (En liten N-prägel.)
Precious - Depeche Mode (I pray you learn to trust, have faith in both of us.)
För en lång, lång tid - Håkan Hellström (Vår.)
Transmission - Joy Division (Dance, dance, dance, dance, dance to the radio.)

Inga kommentarer: