lördag, april 26, 2008

Listen to the girl, as she takes on half the world

Idag är det bara jag och mitt huvud. Jag vaknade för en timme sedan efter en natt av sömn så tung att jag kände mig utmattad i hela kroppen. Uppsatsen ska korrläsas (på skärmen...) och det tänkte jag varva med promenader, kaffe, telefonsamtal och film. Bara för att jag hyrt tre filmer går det ju massor av filmer på tv i helgen. Igår hamnade jag framför Notting Hill och idag går Lost in Translation på SVT. Den är jag egentligen förbjuden att se om på ett tag, eftersom jag är rädd för att skada dess perfektion med utnötning. Fantastisk musik innehåller den ju också, till exempel Just Like Honey (härligt tidsdokument, den videon.)

Vädret börjar bli sämre och jag sörjer. Jag har varit ute och köpt lite frukostbullar som jag nu ska äta medan jag lyssnar på min Rule Britannia!-spellista och läser igenom hela Mia Skäringers blogg. Jag såg henne i Studio Belinda i natt (värdelöst program i övrigt) och blev lite imponerad av hennes totalt avslappnade personlighet. Och hennes tatueringar.

Inga kommentarer: