söndag, april 13, 2008

My mind's a weapon immune from infection


Igår firades ännu en 30-årsdag och jag fick, förutom en trevlig fest, lite tips på låtar inför springsäsongen. Danslåtar är ofta lika med springlåtar. Markus Krunegårds "jag är en vampyr, jag suger och spyr"- låt är ju perfekt: hög puls och hypnotisk stämning. Återupptäckte även Primal Screams Swastika Eyes, som faktiskt har exakt samma egenskaper. (Skitbra liveframträdande hos Jools Holland här. Grym låt, verkligen.) Synd bara att min kropp är så attans ovillig att fungera som den ska att jag inte kan springa precis när jag vill.

Tv-mässigt låter kvällens Nip/Tuck mycket lovande, då det utspelar sig 20 år in i framtiden. Baby Conor har blivit vuxen och går i terapi (konstigt!), för att reda ut varför hans föräldrars äktenskap föll ihop. (Jag gissar på att mord, otrohet och falska fäder hade med saken att göra.) Kan bli stor tv.

Jag har ett hål i mitt hjärta sedan Californication tog slut häromveckan och hoppas på att Big Love, som börjar på SVT på onsdag, kanske kan fylla det lite. En man med tre fruar och sju barn HBO-style borde ju innebära någon form av underhållning.

Inga kommentarer: