torsdag, september 15, 2005

And when she talked about the fall...

Jag hörde på tv i måndags att det skulle bli höst igår (onsdag.) Jodå, det regnade för första gången på länge, men särskilt kallt var det inte. Jag kände ändå ett sug efter att börja klä mig i svart igen efter sommarens pastellfärgade turné, så idag klädde jag på mig svart skepparkavaj, svart- och grårandig tröja, kort svart manchesterkjol, svarta tunna strumpbyxor och svart-och vitrutiga tygskor. Och jäklar vad kallt det är; mina ben är som två isglassar och händerna är kalla som på vintern - men eftersom jag fått höra att jag är fin idag (det är tydligen fortfarande väldigt ovant att se mig i kjol), får jag låtsas som ingenting. (Det är i och för sig väldigt läraraktigt att klä sig praktiskt, så detta får bli ännu en av mina tysta protester som ingen annan än jag själv märker av.)

Slutligen måste jag bara säga att gårdagens O.C.-avsnitt var lysande. Jag tycker annars att den serien tappat stinget, men igår - det var bitvis Gilmore Girls-klass på det hela! Seth Cohen! Hela hans uppenbarelse är ju mycket fin, men hans komiska talang är nästan ännu bättre. Seth som Spiderman, Seth lyssnar på Boys II Men under täcket, Seth tror inte sina ögon när han inser att Marissa och Alex har ett förhållande...och så någon sorts cover-version av Champagne Supernova (som jag älskar) mitt i alltihopa. Underbart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

kan bara hålla med, OC har blivt bra igen! så bra att jag tänker läsa the episode guide.....men berätta in det för någon, verkar en aning töntigt.....

vad fin du måste vara idag!
//B

Ms Johansson sa...

won't tell a soul...och inte så fin, upptäckte jag i h&m:s provrum efter jobbet; var nära att ta av mig kjolen och gå hem i bara strumpbyxor. mycket dålig passform. vill bränna den.