söndag, september 18, 2005

Try, Try, Try

De (killar) är så olika tjejer och faktiskt ofta underbegåvade och utan förmåga att kommunicera på riktigt. Jag kan inte komma på en enda kille som är så bra som tjejer.

Jag hittade ett gammalt vykort från min kompis C i London när jag läste en av mina gamla dagböcker nyss. Kortet är datumstämplat 2001-07-29, men citatet ovan är ju ständigt aktuellt. Något att tänka på, bära med sig och påminna sig om, om och om igen. Big hade fattat det i näst sista avsnittet av Sex and the City, när han erkände för Carries kompisar att han gjort allt fel med Carrie och att han nu förstått att han verkligen ville ha henne. You three know her better than anyone. You're the loves of her life. And a guy is just lucky to come in fourth.

Igår lyssnade jag på Some Indulgence med Embassy och blev mest frustrerad av stönen och arg och ledsen för att jag inte fick dansa just då. Jag saknar att dansa. Det är fyra veckor sedan sist.

Idag har jag återupptäckt Smashing Pumpkins sista skiva, Machina/The Machines of God. Jag är en av de få i världen som tycker att det är deras bästa skiva (efter Adore då, givetvis.) Stand Inside Your Love och Try, Try, Try är pur skönhet.

Ikväll ska jag se om två av mina favoritfilmer, Kissing Jessica Stein (förlagsvärld och ett försök till lesbisk kärlek i New York) och The Station Agent (helt vanliga udda existenser på vischan i New Jersey.) Shalom.

Inga kommentarer: