tisdag, september 13, 2005

Freak out

Det är två luftballonger på himlen utanför mitt fönster - så fint. Fastän alla mina fobier förbjuder mig från att sätta min fot i en luftballong representerar den frihet för mig.

Idag har jag varit hemma från jobbet. Man kan inte börja dagen med magont, kallsvettningar, hjärtklappning och gråten i halsen och sedan gå till jobbet som om ingenting har hänt, det går bara inte. Så jag lade mig och hoppades sova bort det onda, vaknade igen vid 11, läste om viktiga delar av (you guessed it) The Wonder Spot och började sakta om min dag. Som vanligt kan jag inte undkomma det dåliga samvetet över att missa en arbetsdag. En missad dag är allt som krävs för att jag ska börja oroa mig för att tappa kontrollen och vips så är steget inte långt från drogmissbruk och socialbidrag. Jag måste vara uppfostrad av Martin Luther.

Såg lite av riksdagens öppnande (Victoria hade tanthatt men såg i övrigt snygg ut), Falcon Crest (Cole var jättesnygg, det tyckte jag nog inte när jag var liten) och Buffy (så skönt med lite Xander/Giles/Willow-sarkasm en dag som denna.)

Nu ska jag försöka att inte skåda för långt in i min navel.

Inga kommentarer: