tisdag, september 27, 2005

We are the champions

Jag följde med C till Vinylbaren ikväll, där det var premiärlyssning på Franz Ferdinands nya skiva. Den lät bra. Gillar verkligen nya singeln. Vi var dock mest där för att tävla i popquizet. Vi kunde de flesta frågorna, men fuskade en aning - C ringde sin kompis E för att ta reda på vem som uppfann vinylsingeln och jag ringde N för att kolla upp en Pink Floyd-skiva. Sedan åt vi en tallrik nachos med smält ost (så gott; hädanefter ska jag svara "nachos med smält ost och guacamole" när barnen frågar efter min favoriträtt) medan vi väntade på att vinnarna skulle annonseras. Det visade sig att vi hade alla rätt och jag blev uppropad som tredje person och C som fjärde. Vid prisbordet drabbades jag tyvärr av en blackout och valde en skiva av någon okänd grupp som jag i efterhand misstänker är dansk. Inte så hett, antagligen. C var lite mer alert (hon har vunnit en gång tidigare) och fick tag i nya Franz Ferdinand.
Nu ska vi förnya våra Sonic-prenumerationer för att hålla oss uppdaterade och jag ska träna upp min uppfattningsförmåga så att även jag väljer ett bra pris nästa gång.

Inga kommentarer: