tisdag, november 22, 2005

För mycket början av veckan

Det tänker jag på imorgon, sa mumintrollet åt sig själv. Det får inte rum mer i mitt huvud just nu.

Jag läser Pappan och Havet innan jag somnar och ganska ofta är igenkänningsfaktorn hög. Det känns tryggt. Fast hur ofta känns det lättare att ta itu med saker nästa dag, egentligen?

I morse kom jag till jobbet innan det hade hunnit bli ljust. När jag en halvtimme senare kom ut på skolgården var luften alldeles rosa. Allting var stilla. Så plötsligt började det ramla ner små, små snöflingor här och där. Det är man inte bortskämd med i Skåne så här års. Trots att det var en trött och jobbig tisdagsmorgon kändes allt lite magiskt för ett ögonblick.

Ikväll börjar Grey's Anatomy på kanal 5. Jag gillar sjukhusserier och är peppad. Dessutom spelar Patrick Dempsey (nörden i Can't Buy Me Love) en av rollerna, och oj, oj, där kan man snacka snygg! Som en mer vuxen och inte alls så mumlande version av Ben i Felicity.

Inga kommentarer: