söndag, november 06, 2005

Marky Mark

Jag lyssnar på Mark Kozelek för att friska upp minnet inför konserten på KB den 6 december. Det är ett mycket trevligt, och naturligtvis vemodigt, återseende. Jag frös till is första gången jag hörde introt till Katy Song för 5-6 år sedan och på den vägen är det. Jag såg Mark Kozelek, då tillsammans med resten av Red House Painters, på KB i maj år 2001. Jag bodde i Växjö då och vi var ett gäng som körde ner för konsertens skull. Det var första gången jag var i Malmö och det kändes speciellt eftersom jag visste att jag skulle flytta dit bara några månader senare. Vi parkerade på Möllan, nära KB. Staden kändes stor, lite skrämmande och otroligt lockande på en och samma gång. Konserten var givetvis magisk. Vi stod allra längst fram och svajade. Konserten höll på i timmar och Mark spelade vid ett tillfälle introt till Katy Song. Men, sa han, jag kan inte spela resten, gitarren är inte rätt stämd.

Jag tror inte att han kommer att spela den nu heller, men det är okej. Jag har dock en önskelåtlista:

Katy Song (ändå)
Song for a Blue Guitar
Grace Cathedral Park
Walk all over You

Bad Boy Boogie
Revelation Big Sur
Medicine Bottle
Rock 'n' Roll Singer
Ruth Marie
All Mixed Up
You Ain't Got a Hold on Me
Love at First Feel
Mistress

Inga kommentarer: