tisdag, november 06, 2007

Allt på en gång

Jag har jobbat på min gamla skola idag för första gången sedan i augusti (det vore ju synd att jobba ihjäl sig.) Det var fint, jag fick kramar och teckningar, varav en utsmyckades av texten "du är snäl", precis som det ska vara. Jag blev även satt i arbete av två elever som ville att jag skulle rita en tjej åt dem. Okej, sa jag, men bara om ni bestämmer exakt hur hon ska se ut. Såhär blev det:


Om vi bortser från det faktum att jag fortfarande ritar exakt som jag gjorde när jag gick på mellanstadiet (händerna bakom ryggen för att slippa rita dem, konstig näsa, Barbiestil, missbildade fötter etc.) vet jag inte om jag direkt jublar över att två snart tioåriga flickors idealtjej är typ Rollergirl från Boogie Nights. Jag: "Ska det verkligen vara så korta shorts?" De: "Ja! Och röda klackaskor!" Jag kompenserade med tiny tits.

*

Snygg ny Interpolvideo till No I In Threesome finns här. Och ja, låten handlar väl om det man tror att den handlar om. Eller?

Sound meets sound, babe
The echoes they surround
And all that we need is one thing
Now what is there to allow?
Babe, it's time we give something new a try
Oh, alone we may fight
So just let us be three, tonight.

*

Me likey film- och tv-kommentarssajten Weird Science ännu mer sedan en hel hop ny(gamla) skribenter började skriva där. (OBS: om du som jag är lite efter och följer Dexter på 6:an - se upp! Det skrivs om andra säsongen och blir ganska uppenbart vem Icetruck Killer är.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, snäl! Vad hjärtknipande. Och hjärtknipande att tioåringar FORTFARANDE vill att man ska rita åt dem.

Ms Johansson sa...

det vill de verkligen, så mycket att jag var tvungen att införa regeln att ingen fick teckningen efteråt. i så fall hade jag fått rita 20 stycken...de tyckte att det var ok, bara jag tog hem bilden och ramade in den sedan, haha! not so much.