söndag, november 25, 2007

Preview

Jag gillar egentligen inte vinter och kyla och när det började snöa i Jönköping i går kväll blev jag ganska skeptisk. Fast när jag sedan gick på nattlig långpromenad med N och hund var det faktiskt inte så illa alls (innan det blev motvind i alla fall.)Vi gick förbi ett litet rött hus med snö på taket och adventsljustake i fönstret och jag fick till och med positiva julkänslor. Sådana där med frid och stillhet som sällan infinner sig på själva julen.

Jag tror att det kommer att bli en vargavinter i år/nästa år. Kom ihåg var ni läste det först. (Jag har inga kläder som kommer att klara det. Shite.)

*

Förresten; detta kan jag inte sluta tänka på. Jag skrattar till och med åt minnet av scenen.

4 kommentarer:

LesPaul sa...

Hello....could you write something in english?? I don't know why, but I'd like to know you better...and I really can't understand your language!!!!

pablo....from argentina

Ms Johansson sa...

pablo: I really like the English language, but the words obviously don't come as easy to me in English as they do in Swedish, so it would feel a bit weird. sorry!

Anonym sa...

Jag diggar alla dina beundrare.

Ms Johansson sa...

haha! ja det är humor.