torsdag, november 08, 2007

I wait to be born again

Okej!

På gårdagens skivpool hade M valt PJ Harveys senaste skiva White Chalk. Jag har inte lyssnat tillräckligt för att ge den en uttömmande beskrivning än, men det låter dovt, skört, mörkt och inte alls som förr (nu uttalar jag mig utan att ha speciellt mycket på fötterna.) Jag tror att jag tycker om det.

När jag bodde i Växjö lyssnade jag massor på A Place Called Home från Stories From The City, Stories From The Sea. Jag har för mig att vi spelade den i Studentradion? Den är fruktansvärt intensiv och texten angår mig.

One day I know
We'll find a place of hope
Just hold on to me
Just hold on to me.

4 kommentarer:

Anonym sa...

I will!

Ms Johansson sa...

great, baby!

Anonym sa...

Vilken bild, jag får rysningar! Inser varför jag alltid älskat henne. Hon kan göra helt "fel" grejer och ändå bara utstråla POWER. Kom att tänka på när jag såg henne på Roskilde för många år sen. Mitt i en låt kom det ett parti där hon typ skrek upprepande: Lick my leggs I'm on fire! Ni kan ju bara tänka er...

/m

Ms Johansson sa...

helt rätt, hade det t ex varit fergie eller någon annan uppenbart porrig människa som poserat sådär hade det ju känts som allt annat än power. hon är cool, det är avundsvärt.