söndag, augusti 12, 2007

Förflutet

När jag var i Gränna i veckan parkerade vi nere vid hamnen och jag fick en sådan stark känsla av att ha varit just där för länge sedan. Igår kväll hittade jag bildbeviset; fr v jag, min kusin S, mamma och min kusin F, en sommar för nära 25 år sedan. Exakt samma plats. Jag har på mig mitt ljusblå frottéset med linne och shorts som jag älskade. Till det: träskor. Jag vet inte riktigt varför jag knyter näven. Bakom kameran står min moster I. Snart ska vi köpa polkagrisar och jag minns att jag blev besviken för att jag råkade köpa sötlakrits i stället för salt eller något sådant.

4 kommentarer:

Anonym sa...

väldigt fin bild och likadan beskrivning. skulle vilja veta varför du knyter näven dock. men det är tufft, en liten maggan med knuten näve.

Ms Johansson sa...

mm, jag är väldigt förtjust i den bilden. jag försöker säkert bara framstå som tuff, fastän jag var en liten mesig fegis.

Anonym sa...

Fin bild! Men håller du inte något i handen? Jag tycker mer att det ser ut som om du håller upp något för kameran.

Ms Johansson sa...

det kan du ha rätt i! jag har granskat originalbilden nu och kan inte riktigt avgöra (den är suddig den med), men it makes more sense!