söndag, augusti 05, 2007

T.R.Ö.T.T.

Efter många om och men bestämde jag mig för att åka hem till mina föräldrar igår. Det kändes som att komma hem till den första sommardagen. Allting var så vackert och luktade så gott att jag fick ont i bröstet och blev stressad över att det inte alltid kan kännas så i kroppen. Jag önskar att jag kunde frysa tiden lite.

Vid tio i tio, strax innan upplösningen av Rebus (bra deckare), sa jag till mamma att jag bara skulle "vila ögonen lite" (ett uttryck som oftast brukar komma ur hennes mun.) Sedan minns jag bara att hon försökte stoppa om mig och att pappa sa "låt henne vara ifred." Vid ett vaknade jag till ett tyst hus och släpade mig upp till min säng. Inte riktigt vad jag hade planerat för kvällen, men jag skyller på månader av sömnbrist och ett glas vin på fastande mage.

Smålandsbilder.

3 kommentarer:

Josefine sa...

haha, dina bildtexter är så fenomenala!

Anonym sa...

jag säger grattis! härligt att du äntligen fick somna i tid.

Ms Johansson sa...

josefine: tack, det är dina också!

frida: ja herregud, det var inte igår jag somnade vid tio...ingen är mer förvånad än jag.