lördag, augusti 18, 2007

Malmöfestivalen

Jag är nyss hemkommen från mitt första besök på Malmöfestivalen för i år. Med andan i halsen trillade jag in på Lloyd Coles akustiska spelning på Mölleplatsen och trots att jag knappast kan utge mig för att vara en riktig Lloyd Cole-aficionado njöt jag verkligen av konserten. Alla älskade Lloyd, en vuxen man grät till och med vid min sida och det kändes passande.

Hur jag sedan hamnade på Måns Zelmerlöv kan man fråga sig. Kulturkrock. Men, vad sjutton, han är ju en entertainer; en lågbudgetvariant av Robbie Williams om man så vill. Jag var ganska road.

Till sist sprang jag från Sahara Hotnights på Stortorget för att hinna till Familjen på Mölleplatsen klockan 21. När jag väl kom dit visade det ju sig att Familjen inte började förrän 21.45 och de enda som höll låda var ett hysteriskt band från Nigeria. Jag vandrade runt dammarna i Kungsparken lite och till sist fick jag så stå i folkmassan framför Familjen. Lika bra konsert som den på KB tidigare i somras. Min enda undran var varför sångaren hade bytt ut snygga jeans mot grå mysbyxor. Går han på Latinskolan eller?

Anyway, här finns bilder.

Inga kommentarer: