söndag, augusti 19, 2007

Jessika

Ännu en dag som jag bara väntat ut. Stigit upp, velat lägga mig igen och bara väntat, väntat, väntat. På vad? På förändring, hopp, beslut, en nedförsbacke. Fastän jag vet att man aldrig kan sitta och vänta på sådant.

Nu lyssnade jag i alla fall på Jessika Gedins sommarprogram i efterhand och det resulterade i att jag vill vara henne. Hon är så klok och välformulerad och hon har perspektiv på livet utan att vara självgod.

Hon avslutade sitt program med One Of These Things First med Nick Drake. Den är fin.

I could have been your pillar, could have been your door
I could have stayed beside you, could have stayed for more.
Could have been your statue, could have been your friend,
A whole long lifetime could have been the end.
I could be yours so true
I would be, I should be through and through
I could have been
One of these things first.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh, ja, den är fin, måste lyssna nu. länge sen