lördag, september 22, 2007

Främlingen

Igår träffade jag B ordentligt, i lugn och ro, för första gången sedan hon kom hem från New York. Vi testade hennes systers spritsorter och hon berättade för mig om den, eh, judiska aspekten av New York. Sedan begav vi oss till KB, där kön var tio år yngre än jag. Väl inne fanns dock flera som uppnått eftergymnasial ålder, tack och lov. Vi dansade i flera timmar. Det var ett år sedan sist, men kändes som tio. Eller en annan livstid. Som att vara tillbaka i det förflutna och känna igen sig så väl, samtidigt som allt så främmande. Nåja, jag ska inte överanalysera det. Vi brände hål på både dansgolvet och våra sulor. Det är gott nog.

Idag är jag vankelmodig och hoppas att jag trots ledbrutenhet klarar att springa långa rundan i Pildammsparken för, boy, do I need it.

Flickr

Inga kommentarer: