måndag, september 24, 2007

Misstag

En liten varning till alla konsumenter: jag befinner mig i en väldigt märklig ekonomisk situation, vilket gör att jag försöker att inte köpa något utöver det jag verkligen behöver. Om jag ska unna mig något speciellt, satsar jag på det billigaste jag kan hitta. Häromveckan insåg jag att min flera år gamla mascara var minst ett år för gammal. Jag överlade med mig själv och kom fram till att, ja, en mascara hör till sakerna jag faktiskt behöver. Eftersom det ändå kändes lite smålyxigt att köpa smink köpte jag den billigaste jag kunde hitta (som fortfarande var märkt med ett respektabelt varumärke.) Big mistake. Huge.

IsaDoras build up extra volume mascara har nämligen två väldigt dåliga och paradoxala egenskaper: den sitter inte kvar och den går inte att få bort. Idag när jag såg mig i spegeln på toa i skolan upptäckte jag att ett lager av svart damm liksom fallit ner från fransarna och impregnerat den puffiga huden under mina ögon. Jag såg ut som någon som gått på gatan lite för länge och, tro mig, det är inte min bästa look. När jag sedan skulle duscha på kvällen fick jag tvåla in ögonen tre gånger på rad innan all mascara var borta. Jag var inte snygg efter det heller.

För att göra en kort historia ännu kortare:


Snålheten bedrar visheten. Jag borde lagt till femtio spänn och kört på L'Oréal i stället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Noterat!

Ms Johansson sa...

skönt att samhällsinformationen går fram!