fredag, september 21, 2007

Never too late

Kolla kolla, Bluetones skiva från förra året är otroligt snygg och väldigt Tove Jansson- inspirerad:


Troll:

På den tiden britpop var stort retade jag och min kompis hennes kille för att han älskade Bluetones. Oklart varför vi gjorde det, men det ledde ju till att jag aldrig lyssnade särskilt mycket på dem. Kanske dags att börja, såhär tio år senare?

Mycket fint från senaste plattan:

Hope And Jump

The Last Song But One

Always your
first instinct
compels you to
jump head first in
the comfort you crave
is not in the grave
but here in my arms.


5 kommentarer:

Anonym sa...

ÅH HERREGUD vilken snyg skiva, hur har jag kunnat missa detta? Och JA, väldigt Tove Jansson! Och japanska träsnitt. Åh, bliss..

Anonym sa...

SNYGG inte snyg...

Ms Johansson sa...

moa: den är verkligen gudomlig, jag vill ha den på min vägg!

Lina sa...

Jag vill personligen gärna lobba lite för deras gamla låt "Bluetonic", mest för att den innehåller de fantastiska textraderna "When I am sad and weary/when all my hope is gone/I walk around my house/and think of you with nothing on"

Ms Johansson sa...

ja, det är verkligen en fantastisk textrad! nakenhete som terapi, liksom.