onsdag, maj 28, 2008

Anger management

Eftersom det inte är så varmt som det ser ut utomhus, tillbringade jag eftermiddagen med att se klart The Darjeeling Limited. Jag älskade The Royal Tenenbaums, tyckte mycket om Rushmore och Life Aquatic och bla, bla, bla, whatever*. Jag är alldeles för arg för att uttrycka mig bra, men jag tycker ändå att filmen är värd uttryck, så jag låter Weird Science göra jobbet, för de gör det med den äran. (Håller dock inte med om att Darjeeling är Andersons allra mest fulländade film. Familjen Tenenbaum är fortfarande mest rörande.)

Ilskan har inte med filmen att göra; eller, den är irrationell och har med allt att göra. Precis som när jag var liten och blev så arg att jag inte kunde kontrollera mig själv och inte tålde någonting, allra minst mig själv.

En rolig detalj kan jag ju bjuda på: Adrien Brody (vars röst är otroligt sympatisk!) och Anjelica Huston ser verkligen ut att vara mamma och son på riktigt också.

Inga kommentarer: