tisdag, maj 13, 2008

Back in the day

Jag är galet trött och kanske beror det på en och en halv dag med opponering (som gick bra.) I ärlighetens namn beror det nog mer på att jag alltid, alltid lägger mig för sent.

Jag vill uttycka min glädje över att Filip och Fredrik i nästa High Chaparall ska möta Shannen Doherty, alltså Brenda i Beverly Hills. Hon är förmodligen skvatt galen idag. På den tiden var hon utan tvekan min favorit i den serien, fastän (på grund av att?) hon var en riktigt pretto drama queen. Det var ju Brenda man ville vara (hennes fina hår!) och jag fattade aldrig grejen med den där I Hate Brenda-klubben som fanns. Kelly då? En snipig, störig översittare som aldrig kunde kommunicera med en kille utan att använda bebisröst. Hu. Jag förlät aldrig Dylan för att han lämnade Brenda för henne.

4 kommentarer:

punk in writing sa...

Hela Beverly Hills gick utför när Brenda och Dylan gjorde slut...

Ms Johansson sa...

i sanning! minnesvärd scen när brenda lyssnar på "losing my religion" och klipper sönder dylan-bilder.

punk in writing sa...

åhh vilka minnen... :)

gick förresten förbi Gleerups idag och såg att 21 Jump Street nu finns på dvd. Ack... när vit t-shirt med väst var hippt och killar bara kunde ha ring i ena örat.

Ms Johansson sa...

jag såg aldrig 21 jump street, trots att jag var så förälskad i johnny depp! vilken kanal gick det på egentligen? jag brukade läsa om det i okej och sörjde att jag inte kunde se det.