söndag, maj 25, 2008

Eftersnack

Det enda som var bra med Rysslands bidrag var Plushenko, men man kan ju inte vinna på grund av scenshowen. Mitt hjärta klappade för Bosnien Hercegovinas märkliga men ljuvliga poplåt. Kanske ska man bara vara tacksam över att en android/Bratz-docka inte tog hem spelet, vare sig hon kom från Sverige eller Ukraina?

Jaja, samma indignation efter schlagern igår som varje år. N sa det bäst i sitt sms:

Öströst: subs. en röst given till ett land som tidigare ockuperat dig eller kan stänga av din värme.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, jag kände också frustrationen, inte över Sveriges placering som du sa, tvärt om, det var ju nästan tillfredsställande.

Men frågan är om en avklädd man som passar precis i mallen som förekommer i mentalt ohälsosamma magasin är bättre än en kvinna ur samma form.

Jag hoppades också på Bosninen-Herzegovina, och lite på Georgien och Turkiet, som alla inte följde nyss nämnda norm... Och Frankrike såklart, vem kan motstå ett sådant obstinat skägg...

Slutsats: första gången jag titta på schlager em på år... och det lär väl dröja år tills jag hämtat mig och vågar mig på det igen.

Jag ser fram emot vårt planerade sommarmöte i kubik!

Puss
S

Ms Johansson sa...

du har alldeles rätt, killen hade ju dessutom redan vikt ut sig (det fanns bilder på allt utom det allra heligaste i aftonbladet). turkiet gillade jag också, mycket för att sångaren såg ut som en vampyr. men bosnien: SÅ FIN!

du och jag (och richard, har jag för mig) kollade schlager en gång i växjö, men det var ju cirka 250 år sedan nu.

ser också fram emot vår rendez-vous, pusspuss!